WordPress to niekwestionowany lider spośród wszystkich CMSów. Oczywiście, gdy weźmiemy pod uwagę popularność. Zgodnie z badaniami serwisu Q-Success WordPress już w 2011 roku był niekwestionowanym liderem wśród CMSów i posiadał ponad 13% rynku. W grudniu 2015 roku posiadał już prawie 2 razy tyle, bo 25,3% rynku. Na drugim miejscu odnaleźć możemy obecnie Joomlę (2,8%), która sukcesywnie traci punkty na rzecz trzeciego na liście – Drupala (2,1%). Okazuje się jednak, że WordPress koszulkę lidera posiada nie tylko w tej konkurencji.

Prawie 86% stron na WordPressie posiadają luki w zakresie bezpieczeństwa – źródło: Data Breach Today

Nic zatem dziwnego, że WordPress jest również najczęściej atakowanym CMSem. Raport z ostatniego kwartału zeszłego roku opublikowany przez firmę Imperva informuje o tym, że strony korzystające z silnika WordPress są atakowane o około 24.1% częściej, niż te które funkcjonują na innych systemach (takich jak Joomla czy Drupal). Nie dziwi zatem, że równocześnie w zatrważającym tempie rośnie liczba witryn, które padły ofiarami ataku. Potwierdzają to informacje upublicznione przez firmę Google, z których wynika że w listopadzie tego roku ponad 250 milionów użytkowników zostało ostrzeżonych o niebezpieczeństwie zagrożenia podczas wczytywania zainfekowanych stron www.

Google Transparency Report
Google Transparency Report

Z każdym dniem dowiadujemy się o kolejnych lukach we wtyczkach, motywach, czy nawet samym WordPressie. Nie oznacza to jednak, że jest się od razu wystawionym na atak nawet młodocianych cyberprzestępców. Jeżeli posiadacie lub administrujecie witrynę na WordPressie powinniście jak najszybciej zrobić pierwsze, choć podstawowe, kroki w celu zwiększenia bezpieczeństwa strony.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ